Como se comportar na raid.

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Ir em baixo

Como se comportar na raid.

Mensagem  Menininho em Seg Dez 29, 2008 7:17 am

Como Se Comportar em uma RAID!

Líder da Raid!

O Líder deve ser o Membro que possuir o Maior Rank na Guilda! Regra Indiscutível e Absoluta! Passe a Líder Imediatamente se um Entrar na Raid da Guilda! (vide Regras da Guilda)

Ficar SEMPRE atento à Raid em Geral! Se desligar das Outras coisas! De preferência usar um: /DnD Estou em Raid!

Deve destribuir os Grupos da Seguinte Forma:
G1-Tanker, Off-Tanker e Shadow Tanker + Players que dão Status aos Players!
G2-Helers + Players que dão Status à esses Players!
G3-Pode Se estender pra um segundo Grupo de Herlers mais é de Dps de preferência Meele!
G4-Dps de Preferência Meele!
G5-Dps de Preferência Range!

Marcar o Tanker e ele próprio ou assistente do Líder!

Definir o que cada Heler vai fazer! Se Curar a Raid ou o Tanker!

Alertar os Dps's que estiverem batendo em Mobs (monstros) antes de os mesmos estiverem com menos de 90% do Life Original OU quando não tiver passado 20 segundos de que o Tanker começou a bater!

Se houve ninjada, Tirar SS imediatamente do caso pra poder postar sem ter q fikar dando satisfações na hora da Raid! Só depois kikar o integrante!
(acredite isso ajuda muito e não dificulta o percurso normal da Raid)

Usar o /RW Adequadamente! Não é sempre que vc precisa falar necessáriamente em /RW! Como o próprio nome diz: Raid Warning -> Advertência da Raid, Advertência para a Raid!

Na hora do Loot ficar Atento o Máximo possível! O líder não tem o Direito de Cometer ERROS! Fike Ciente das Regras da Guida antes de se tornar um Líder!

Ser Líder é NÃO menosprezar os membros! Ser Líder é Aconselhar e Ajudar da Melhor Forma Possível! Se a Raid não está indo bem durante muito tempo, fique ciente que a causa é você! Você não está sendo um bom Líder! Pense duas vezes antes de colocar a culpa em um Membro!

Tanker

Sempre tem q está à frente da Raid!

A maior Responsabilidade é dele! Por causa de um erro do Tanker a Raid toda pode estar ameaçada!

Somente Agrar um Mob de cada vez! Dependendo do caso 2 até! Mais tenha certeza que vai conseguir dá conta dos dois sem deixar ele ir para o Resto da Raid!

Helers

Usar com moderação a Spell de healing sem tirar o Agroo do Tanker! De preferência por talentos que ajudem nisso!

Revesar com os outros Helers o uso da Cura evitando assim o Agroo!

Ficar Atento ao Tanker e na Raid! Seja qual for sua função de Healing! Quebrar a Regra se for presiso dependendo da necessidade Inevitável daquela hora!

Dps's

Somente Bater no Mob que o Tanker estiver Batendo! Princípio de um Dps é esse! Se você NÃO sabe fazer isso se Retire da Raid!
Pra Ativar no seu Wow o Target do Target (Alvo do Alvo) vá em:
Options (Escape) > Interface > Combat > Target of Target (marque isso!)

Somente Bater no Boss quando o Líder Ordenar! Isso Fica por volta de quando o Boss estiver com 90% do Life Original!

Somente bater em Mobs (monstros) quando os mesmos estiverem com 90% do Life Original OU quando o Tanker estiver com ele Durante 20 segundos! Qualquer uma dessas possibilidades será aceita! Se você ver alguém Batendo antes desse tempo determinado não faça o mesmo! Quem está fazendo será possívelmente Aletado!

Não exceder o limite do ataque do Tanker! Se vc está Batendo MAIS que o Tanker não tente se mostrar! Assim que o Mob Virar pra você PARE! Espere o Tanker Recuperar o Agroo por 20 segundos Novamente!




Buffs!

Para cada classe exite um Buff específico! E para cada Build (árvore de talentos) Também!
não pense que se vc der um Blessing of Migth em um mage ele irá te elogiar, pelo contrário vc merece um palavrão bem feio e um kick da Raid!

Aviso para os que gostam de itens: "Pegar item é bom! Mais bom mesmo, é saber o que tem que fazer em uma Raid!!!
Se você souber, vai ter o item que deseja! Caso contrário, você poderá levar um kick da raid e acabar sem item nenhum! Um mal jogador atrapalha TODOS na Raid!"

Buffs Necessários

Druid

Moonkin Aura (Increases spell critical chance by 5%.)
Lead of the Pack (Increases ranged and melee critical chance of all party members within 45 yards by 5%.)

Mark of the Wild (Increases the friendly target's armor by 195, all attributes by 8 and all resistances by 10 for 30 min.)
Gift of the Wild (Gives the Gift of the Wild to the target's party, increasing armor by 340, all attributes by 14 and all resistances by 25 for 1.00 hrs.)

Thorns (Thorns sprout from the friendly target causing 25 Nature damage to attackers when hit. Lasts 10 min.)

Hunter

Trueshot Aura (Increases the attack power of party members within 45 yards by 125. Lasts until cancelled.)

Aspect of the Pack (The hunter and group members within 30 yards take on the aspects of a pack of cheetahs, increasing movement speed by 30%. If a pack member is struck, they will be dazed for 4 sec.)
Aspect of the Wild (The hunter and group members within 30 yards take on the aspect of the wild, increasing Nature resistance by 70.)

Mage

Arcane Intellect (Increases the target's Intellect by 40 for 30 min.)
Arcane Brilliance (Infuses the target's party with brilliance, increasing their Intellect by 40 for 1.00 hrs.)

Paladin

Devotion Aura (Gives 861 additional armor to party members within 30 yards.)

Concentration Aura (Gives a 35% chance of ignoring spell interruption when damaged to all party members within 30 yards.)

Shadow Resistance Aura (Gives 70 additional Shadow resistance to all party members within 30 yards.)

Frost Resistance Aura (Gives 70 additional Frost resistance to all party members within 30 yards.)

Fire Resistance Aura (Gives 70 additional Fire resistance to all party members within 30 yards.)

Retribution Aura (Causes 26 Holy damage to any creature that strikes a party member within 30 yards.)

Crusader Aura (Increases the mounted speed by 20% for all party members within 30 yards. Players may only have one Aura on them per Paladin at any one time.)


Blessing of Wisdom (Places a Blessing on the friendly target, restoring 41 mana every 5 seconds for 10 min.)
Greater Blessing of Wisdom (Gives all members of the raid or group that share the same class with the target the Greater Blessing of Wisdom, restoring 41 mana every 5 seconds for 30 min.)

Blessing of Might (Places a Blessing on the friendly target, increasing attack power by 220 for 10 min.)
Greater Blessing of Might (Gives all members of the raid or group that share the same class with the target the Greater Blessing of Might, increasing attack power by 185 for 30 min.)

Blessing of Kings (Places a Blessing on the friendly target, increasing total stats by 10% for 10 min.)
Greater Blessing of Kings (Gives all members of the raid or group that share the same class with the target the Greater Blessing of Kings, increasing total stats by 10% for 30 min.)

Blessing of Light (Places a Blessing on the friendly target, increasing the effects of Holy Light spells used on the target by up to 580 and the effects of Flash of Light spells used on the target by up to 185. Lasts 10 min.)
Greater Blessing of Light (Gives all members of the raid or group that share the same class with the target the Greater Blessing of Light, increasing the effects of Holy Light spells used on the target by up to 580 and the effects of Flash of Light spells used on the target by up to 185. Lasts 30 min.)

Blessing of Sanctuary (Places a Blessing on the friendly target, reducing damage dealt from all sources by up to 80 for 10 min. In addition, when the target blocks a melee attack the attacker will take 46 Holy damage.)
Greater Blessing of Sanctuary (Gives all members of the raid or group that share the same class with the target the Greater Blessing of Sanctuary, reducing damage dealt from all sources by up to 80 for 30 min. In addition, when the target blocks a melee attack the attacker will take 46 Holy damage.)

Blessing of Salvation (Places a Blessing on the party member, reducing the amount of all threat generated by 30% for 10 min.)
Greater Blessing of Salvation (Gives all members of the raid or group that share the same class with the target the Greater Blessing of Salvation, reducing the amount of all threat generated by 30% for 30 min.)

Blessing of Protection (A targeted party member is protected from all physical attacks for 10 sec, but during that time they cannot attack or use physical abilities. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time. Once protected, the target cannot be made invulnerable by Divine Shield, Divine Protection or Blessing of Protection again for 1 min.)

Blessing of Freedom (Places a Blessing on the friendly target, granting immunity to movement impairing effects for 10 sec.)

Blessing of Sacrifice (Places a Blessing on the party member, transfering 104 damage taken per hit to the caster. Lasts 30 sec.)

Divine Intervation (The paladin sacrifices to remove the targeted party member from harms way. Enemies will stop attacking the protected party member, who will be immune to all harmful attacks but cannot take any action for 3 min.)

Righteous Fury (Increases the threat generated by your Holy spells by 60%. Lasts 30 min.)


Priest

Prayer of Fortitude
Power World : Fortitude

Prayer of Spirit

Prayer of Shadow Protect
Shadow Protect

Rougue

Shaman

Searing
Fire resistence
Flametongue
Frost Resistence
Grace of Air
Grounding Totem
Nature Resistence
StoneSkin
Strength
WindFury
Windwall
Wrath of Air
Tremor
Tranquil air
Mana spring



Warlock

Blood Pact

Warrior
[/size]


Targets

Tanker

Healers
...

Dps Meele
...

Dps Range
...

_________________
avatar
Menininho
Conselheiro
Conselheiro

Mensagens : 109
Data de inscrição : 14/10/2008
Idade : 32
Localização : Gurapari - ES

Ver perfil do usuário

Voltar ao Topo Ir em baixo

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Voltar ao Topo

- Tópicos similares

 
Permissão deste fórum:
Você não pode responder aos tópicos neste fórum